۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

رحمانی:

پیام و فلسفه اصلی عاشورا در عزاداریها باید انتقال داده شود

پیام و فلسفه اصلی عاشورا در عزاداریها باید انتقال داده شود

زنجان -خبرگزاری مهر: مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در عزاداری ها باید پیام و فلسفه اصلی عاشورا انتقال داده شود که در این راستا به این امر بسیار مهم باید توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج رحمانی افزود:عزاداری ها نباید با نمادهای غلط و کارهایی که شایسته یک انسان نیست صورت پذیرد چرا که این امر علاوه بر اینکه باعث می شود تا پیام و فلسفه واقعی عاشورا به مردم نرسد بلکه دشمنان نظام و اسلام را برای بد جلوه دادن شیعه یاری می کند.

وی با اشاره به اینکه مربیان الگوی اصلی جوانان و ورزشکاران در شکل گیری شخصیت و مرام پهلوانی و قهرمانی هستند اظهار داشت: جوانان با مشاهده رفتار و کردار مربیان و حتی طرز پوشش از آنها تقلید میکنند بنابراین مربیان باید در تمامی این موارد به نکات ریز اخلاقی خود توجه داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مربیگری کار مقدسی است و مربی نقش بسیار مهمی در تربیت ورزشکاران دارد و باید در این راستا نهایت دقت را کند.

رحمانی  تاکید کرد: سخنرانی ها و پیام  حضرت زینب (س) دستکمی از واقعه عاشورا ندارد و باید ازاین پیامها درس اخلاق گرفت و  باید  اخلاق و ارزش اسلامی را به جوانان آموخت و افرادی همچون امام علی (ع)، پوریای ولی و غلامرضا تختی را الگوی آنان قرار داد.

وی یاد آور شد: دانشمندان غربی تنها عدالت واقعی را عدالت امام علی (ع) میدانند و در این خصوص مطالعه می کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان  با اشاره به اینکه اخیرا مسابقات جهانی ووشو در مالزی برگزار شد افزود: در این رقابتها ووشو کاران ایران با جوانمردی و استقامت خود در میدان مسابقه "با اینکه از آسیب جدی فیزیکی برخوردار بودند " نمونه ای از اخلاق و مروت ایرانی را نشان دادند که مربیان باید این آموزه ها را به شاگردان خود انتقال دهند.

کد خبر 2174147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha